Sportblessures

Wat te doen bij spierpijn?

Ten eerste is het belangrijk dat u zorgt voor een goede opwarming van de spieren en tevens dat u de bewegingen achteraf rustig afbouwt, zodat de spieren weer tot rust kunnen komen. Ieder lichaam reageert weer anders op sporten. De een zal meer last hebben van spierpijn dan de ander. Het is belangrijk de spier de noodzakelijke rust te geven om te herstellen. Met voldoende rust gaat spierpijn binnen enkele dagen meestal vanzelf over.

Om de pijn te verlichten, kunt u de spieren warm houden door geregeld warme douches of baden te nemen, warme kleding te dragen of een infrarood lamp te gebruiken. Ook warmtepleisters zijn hiervoor geschikt. Warmtepleisters hebben echter als nadeel dat er een kans op huidirritatie aanwezig is, een warm bad heeft daarom de voorkeur. Het masseren van de spieren heeft alleen een gunstige invloed op spierpijn, wanneer dit op deskundige wijze gebeurt.

Andere degelijke opties zijn het gebruik van MSM, ofwel Methylsulfonylmethaan. Dit is organisch gebonden zwavel, een lichaamseigen stof. Zwavel is na kalk en fosfor het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is van groot belang voor het goed functioneren van lichaamscellen. MSM bevordert de opname van voedingsstoffen in de lichaamscellen en de afvoer van afvalstoffen. Dat is belangrijk voor vermoeide spieren.

Voor een goed herstel en opbouw van de spieren is het van belang dat u na het sporten een eiwitrijke maaltijd nuttigt!

Ecolife Heat Rub – Extra Strong Formula – is een zeer sterke lotion speciaal gericht om pijnlijke (en ontstoken) gewrichten te bestrijden en om sportblessures te voorkomen. Werkt zeer diep en lang ! Geeft direct verlichting bij gespannen en verkrampte nek spieren door stress! Zeer goed inzetbaar bij het voorkomen van sportblessures en opwarming van de spieren door deze beter te laten doorbloeden en ontspannen. Door de zeer sterke formule slechts weinig gebruiken en goed inmasseren! Let op: niet in contact brengen met uw ogen!